Need for Speed

Need for Speed
Nfs-mania need for speed 2015 logo.png
Műfaj Versenyjáték
Fejlesztő EA Canada (1994–2001)
Black Box Games (2001–2002)
EA Black Box (2002– )
EA Montreal (2009-2010)
EA Singapore (2009-2010)
Slightly Mad Studios (2009-2011)
Criterion Games (2009–2013)
Ghost Games (2013- )
Kiadó Electronic Arts
Első játék The Need for Speed
1994augusztus 31.
Legutóbbi játék Need for Speed (2015)
2011december 14.

A Need for Speed (NFS) egy videojáték-sorozat, amelynek kiadója azElectronic Arts, és számos cég dolgozott vagy dolgozik jelenleg is a fejlesztésén. Az első rész 1994-ben jelent meg és a kanadai Distinctive Software készítette, mára viszont már az EA Canada nevet viseli. Minden idők egyik legsikeresebb autóversenyes játéksorozata, 2009 októberéig több mint 100 millió példányt adtak el belőle.

Játékmenet

A Need for Speed és folytatásai vérbeli versenyautós játékok, melyek alapvető szabályai és a játékmenet struktúrája gyakorlatilag változatlan maradt az évek során. Mindegyik játékban át kell verekednie magát a játékosnak számos különféle versenyen, ahol a cél az, hogy győzzön. Ezek megnyerésével tud elérhetővé tenni újabb autókat vagy fejlesztéseket. Minden pálya előtt lehetőség van kiválasztani, hogy automatikus vagy kézi legyen a sebességváltó. Valamennyi részben lehetőség van többjátékos üzemmódra is.

Ezen felül azonban számos eltérés is mutatkozik epizódonként. Vannak olyan részek, melyekben a törésmodell valódi, s vannak olyanok, amelyekben az autók sérthetetlenek. Egyes epizódok valósághű fizikával rendelkeznek, mások a játékélményt előtérbe helyezve kevésbé ügyelnek erre. A Need for Speed: Undergroundóta az epizódok főként a sportautók világa és a tuningolás körül mozognak, az utcai versenyeket előtérbe helyezve.

Néhány epizód sajátossága a rendőrség megjelenése, és a játékosokat üldöző rendőrautók. Ezen epizódokban lehet választani a között is, hogy rendőrként vagy egyszerű versenyzőként szeretnénk szerepelni. Az Undergroundtól kezdve megjelent két új opció is: a "csúszkálásból" álló Drift, és a gyorsulási versenynek mondható Drag, melyek nem tekinthetők szorosan vett autóversenynek.

Az autók fejlesztése a kezdeti részekben kimerült a tuningolásban. Később az autók külcsínjének átalakítása legalább olyan fontos pont lett: a Need for Speed: Underground 2-ben a továbbjutás például csak akkor lehetséges, ha a kellőképpen feltuningolt autónak elegendő "vizuális pontja" van.

Játékok

Kommentek
  1. Én